Potansiyel Yatırım Alanları

Önemli coğrafi konumu, iş dünyasının istikrarı, yatırım teşvikleri, eğitimli nüfusu, gelişmiş altyapısı, sanayi alanındaki deneyimi, AB ülkesi olmasından ötürü sağlanan fonlar gibi sebeplerden ötürü Hırvatistan’ın yatırımlar ve işbirlikleri için güvenilir ve potansiyeli yüksek bir ülke konumundadır. Özellikle turizm, endüstri, tarım-gıda, enerji, altyapı gibi alanlarda önemli yatırım imkânlarını barındıran Hırvatistan’da Türk yatırımcıları için özellikle, turizm (otel-denizcilik), tekstil ve giyim sanayi, tarım ve gıda sanayi ve enerji (yenilenebilir enerji) alanlarında yatırım ve işbirliklerinin önemli olabileceğini değerlendirilmektedir.

Hırvatistan hem Adriyatik hem de bir Tuna nehri çıkışı olması sebebiyle oldukça özgün bir konuma sahip, yarım milyarlık bir nüfusa erişimi olan bir pazarda konumlanmaktadır.  Bu durum, Hırvatistan’ın sadece Türkiye ile ticaret ve yatırım ilişkilerinin geliştirilmesi değil, aynı zamanda üçüncü ülkelerdeki ortak yatırım potansiyellerinin de değerlendirilmesi açısından da önemli olduğu değerlendirilmektedir.

Coğrafi ve kültürel yakınlığa rağmen iki ülke arasındaki mal ticaretinin potansiyelin çok gerisinde olduğu görülmektedir. Hırvatistan’ın birçok sektörde net ithalatçı konumu ülkemizin bu ülkeye yönelik ihracatımızı çeşitlendirebileceğimiz fırsatları beraberinde getirmektedir.

İki ülke ekonomisinin bel kemiğini KOBİ’ler oluşturmaktadır, bu bağlamda iki ülke KOBİ’leri arasında teknoloji değişim programları, her iki ülkenin de gelişmeye açık yazılım sektörlerinde çeşitli işbirliği modelleri oluşturulabileceği değerlendirilmektedir.

  • Makineler- tarım işleme, metal işleme makineleri,
  • Binek otomobilleri ve eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar
  • Karayolu ve denizyolu taşıtları için aksam, parça ve aksesuarlar; iç ve dış lastikler, motor yağları,
  • Monitörler ve projektörler, televizyon alıcı cihazları,
  • Ev tekstili; yatak, çarşaf, nevresim, havlu, perde, masa örtüleri
  • Otel mefruşatı, otel ihtiyaçları
  • Hazır giyim (kadın, erkek çocuk hazır giyim),
  • Deri ve deri hazır giyim ürünleri,
  • Endüstriyel mutfak ürünleri,
  • Mobilya,
  • Plastik ve plastikten mamul eşya, PVC kapı ve pencere doğramaları
  • Gıda ürünleri (kuruyemiş, şekerli mamuller, konserveler)
  • İnşaat malzemeleri; demir veya çelikten inşaat ve inşaat aksamı, inşaatta kullanılmak üzere hazırlanmış demir veya çelikten sac, çubuk, vb., demir veya alaşımsız çelikten yassı hadde ürünleri (sıcak haddelenmiş, kaplanmamış)
  • İzole edilmiş teller, kablolar ve diğer elektrik iletkenler; tek tek kaplanmış liflerden oluşan fiber optik kablolar, bakır teller
  • Mermer,
  • Seramik mamulleri; zemin ve duvar döşeme ve kaplama, banyo, tuvalet ve mutfak lavabo, küvet ve tezgâhları.
  • Ev için demir/çelik ve alüminyum mamulleri; eviye-lavabolar, musluklar, tencere, tava vb. kap kacak, merdivenler, ütü masası, çamaşırlık vb.,
  • Beyaz eşya sektörleri 

Sektörleri potansiyel arz etmektedir