İşgücü

 
Ülkenin rekabetçi piyasasında satış sonrası hizmet, yedek parça temini ve hizmeti yapacak kalifiye işgücünün sağlanmasına önem verilmektedir. Hemen hemen her ihraç pazarında olduğu gibi satış sonrası hizmet ve ürünle ilgili dağıtımcı firmaya satış destekleyici olanaklar sunmak Hırvatistan’da da başarının ön koşullarından biridir. Pazarda uygun fiyat- kaliteli ürün temini, alıcı ile yakın temas, tanıtım faaliyetleri başarıyı etkileyen diğer önemli unsurlardır.

Yeni Kanun kapsamında, yabancıların istihdamına ilişkin Hükümet yıllık kota belirlemeyecektir. Söz konusu yasa, işverenlerin oturma ve çalışma izni başvurusunda bulunmadan önce, bir işgücü piyasası testi yapacak olan Hırvat İstihdam Dairesi (HZZ) ile temasa geçmeleri şart koşmaktadır. Bu çerçevede, Hırvatistan'da işverenin gereksinimlerini karşılayan işsiz kişi yoksa, işveren yetkili polis idaresine veya karakola oturma ve çalışma izni başvurusunda bulunacaktır. Yetkili polis idaresine veya karakol HZZ’nin görüşünü talep 20 edecektir. Bir görüş bildirmeden önce, HZZ, yetkili polis idaresinin veya karakolunun üçüncü ülke vatandaşı için oturma ve çalışma izni vermesi için işverenin yerine getirmesi gereken Yasa tarafından öngörülen koşulları kontrol edecektir. İşgücü piyasasında yerel işçi olup olmamasına göre, işverenlerin yabancı çalıştırma başvurusu onaylanacaktır.

Diğer bir yenilik ise, yasanın dijital göçebelerin, yani yabancı işverenler için çevrimiçi çalışan yabancı uyrukluların geçici olarak ikamet etmesini düzenleyecek olmasıdır. İşgücü piyasası testi yapılmaksın ve HZZ’nin görüşü alınmaksızın oturma ve çalışma izinleri; şirketlerde, şubelerde ve temsilciliklerde kilit personel üçüncü ülke vatandaşlarına, ayrıca en az % 51 paya sahip olduğu bir şirkette veya tek sahibi olduğu bir zanaatta kendi hesabına çalışan üçüncü ülke vatandaşlarına, AB Mavi Karta için hak sahibi olan yüksek nitelikli üçüncü ülke vatandaşlarına, Bir EEA Üye Devletinde yerleşik olmayan ve bağlı bir şirket olmayan yabancı bir işveren adına veya onun adına hizmet sağlayıcı olan bir üçüncü ülke vatandaşlarına, şirket içinde transfer edilen bir yönetici, uzman veya stajyer olan üçüncü ülke vatandaşlarına, uzun vadeli mobilite amacıyla şirket içinde transfer edilen üçüncü ülke vatandaşları, Hükümetin üçüncü ülkelerle yaptığı anlaşmalar uyarınca belirli görevleri yerine getirmek için belirli bir süre için gelen üçüncü ülke vatandaşları, Stratejik yatırım projelerini kapsamında gelen veya yatırımı teşvik düzenlemelerine uygun teşvik tedbirleri sahibi üçüncü ülke vatandaşı, ve Hırvatistan Cumhuriyeti'nin Dünya Ticaret Örgütü'nü kuran Marakeş Antlaşması'na Katılım Protokolü ile tanımlandığı şekilde şirketler içinde transfer edilen diğer gerekli kişiler için belirli koşullar altında verilebilmektedir.

Yatırımın yapıldığı bölgedeki işsizlik oranına bağlı olarak yatırım kapsamında yaratılan istihdamın maliyetine destek sağlamak üzere değişen oranlarda teşvik sağlanmaktadır.

Bölge-İşsizlik OranıGeçerli İstihdam Yaratma Maliyetlerine Göre Teşvik OranıGeliştirme ve İnovasyon Faaliyetleri İçin Artışİş Destekleme Faaliyetleri ve Yüksek Katma Değer İçeren Faaliyetler İçin Artış
<10%10% (azami. 3,000 Avro)
4% (azami. 1,200 Avro)
      
 +50% (1,500 Avro) +50% (600 Avro)

 +25% (750 Avro)
+25% (300 Avro)

10-15%20% (azami. 6,000 Avro)
8% (azami. 2,400 Avro)
 +50% (3,000 Avro) +50% (1,200)  +25% (1,500 Avro)
+25% (600 Avro)
>15%30% (azami. 9,000 Avro) 12% (azami. 3,600 Avro)  +50% (4,500 Avro) 50% (1,800)  +25% (2,250 Avro)
+25% (900 Avro)